Obrim la paradeta

 In actualitat

El nou Llevant Teatre va obrir les seves portes el dimecres 4 d’octubre per mostrar tots els canvis de la sala de petit format de Granollers. Canvis d’imatge, canvis en l’espai i canvis en la manera d’entendre la relació d’aquest teatre amb la ciutat.

S’aixeca la reixa al Llevant Teatre i s’alcen les lletres del nou logotip, la nova imatge. És l’escenificació que una nova aventura comença, arrenca, s’aixeca. I és que Llevant Teatre és un teatre nou, amb l’exterior renovat de negre perquè “allò important passa a dins” explica Txell Remolins, la nova directora..

L’ESPAI

El vestíbul dóna la benvinguda al púbic amb una intervenció artística que ocupa dues parets i el cancell d’entrada amb les il·lustracions de la vigatana Olga Capdevila. Il·lustracions referents al món de les arts escèniques generals, locals i també amb moltes referències als elements propis de la ciutat de Granollers. Aquesta intervenció artística canviarà cada temporada.

El vestíbul, a part de ser el punt de venda d’entrades i de benvinguda, és ara també un bar, on la gent que vingui a veure espectacles podrà prendre alguna cosa abans o després de la funció. “Amb l’entrada, 1 beguda a un euros” Amb aquesta iniciativa l’equip de Llevant Teatre vol que la sala no només sigui un espai d’exhibició teatral sinó ser també un espai d’acollida, de creació, de converses, de crítica…

“Al teatre tot és efímer. El que has viscut un dia no serà el mateix que viuràs un altre dia, i això és el que volem transmetre amb petits detalls” explica l’equip de Llevant, format per Txell Remolins i Esteve Ferrer. Petits detalls com la senyalística dels lavabos, projectada a les portes, serà diferent a cada espectacle i farà referència a les històries d’aquests. Per a Les rois fainéants d’aquest cap de setmana, la senyalística “obrer” i “obrera” remet als treballadors i treballadores de la fàbrica d’aquests reis mandrosos.

I un cop dins la sala, el canvi és notable a la platea: graons accessibles, que permeten accedir fàcilment fins a les files superiors i ens saluden també uns números a les cadires. No sabem si Llevant Teatre serà el teatre amb els números més grans a les butaques, però que es veuen i són clars no es pot negar. Això facilitarà la venda d’entrades anticipades i també l’organització a l’hora d’entrar a veure els espectacles, sense haver de fer cues patint per no tenir un bon lloc. A més a més, l’accessibilitat millora a l’escala del mig de la platea gràcies a unes baranes.

LES LÍNIES DE PROGRAMACIÓ

Un teatre que es lleva aquest mes d’octubre que ha començat mogudet amb molta energia i amb ganes de

  • donar suport als nous i les noves professionals de les arts escèniques, programant projectes que sorgeixen de l’Institut del Teatre i que han acabat girant per Europa, com Les rois fainéants o Tenim una olla i no dubtarem a fer-la servir;.
  • potenciar el teatre D.O. Vallès Oriental professional. Hi ha teatre més enllà de Barcelona i bones actrius i actors, directores i directors i dramaturgues i dramaturgs a la comarca, i a Llevant Teatre hi tenen un lloc. Com la producció Lampedusa Beach, interpretada per la cardedeuenca Olga Vinyals i dirigida per Marta G. Otin, o el fet que quasi totes les obres tenen algun component a la companyia que és del Vallès Oriental, com Barbes de Balena amb Laura López que ha tornat a exhaurir entrades aquest setembre a Barcelona.
  • mostrar nous llenguatges o noves maneres d’explica històries. Aquesta temporada Llevant Teatre aposta pel teatre visual i gestual. La primera part de la temporada comença amb el teatre visual de la companyia Cocotte i acaga amb la comèdia gestual de Vremya Musei.

A part, es vol treballar en la creació de públic jove i crear una associació de voluntaris i voluntàries del teatre. “Molta gent m’ha comentat que si necessitava alguna ajuda els ho digués. Hi ha molta feina en un teatre i per això caldrà vehicular aquesta ajuda d’alguna manera. Però el més important és que vinguin al teatre, un teatre buit no té sentit.” comenta Txell Remolins.

LA IMATGE

Creativitat, passió, energia, entusiasme, optimisme, coratge, joventut…van ser les paraules que l’equip de Llevant Teatre va passar a la Núria Vila, la dissenyadora granollerina encarregada de desenvolupar el disseny, la imatge i tota la part creativa de Llevant Teatre. D’aquestes i altres anotacions recollides al briefing en va sortir la idea de Projecció, projecció de companyies emergents, d’una nova manera de mostrar el teatre, …per això el logotip a la façana projectat des de dins a l’estil dels teatres de Broadway, la projecció efímera de la senyalística dels lavabos… I també joventut, impacte, transgressió en la tipografia del logotip que a les banderoles, cartells i al web s’acompanya cada temporada de dos colors. Aquesta temporada 2017/2018 el verd i el blau.

El web www.llevanteatre.cat encara té algunes pàgines en construcció, però ja es poden consultar les obres i comprar entrades.